Ressenya: DOBLE MORTAL de Elisenda Roca i Salvador Macip.

Gràcies a Fanbooks per l'exemplar!

SINOPSI:


En Max i la Julieta hauran de trobar el seu germà i amic desaparegut i descobrir el misteri que hi ha darrere de la seva desaparició.
Una carrera a contrarellotge plena de traïcions, suplantacions de personalitat i plans d’assassinat.
EQUIVOCAR-SE NO ÉS UNA OPCIÓ.

RESSENYA:


"Doble mortal" explica els fets que tenen lloc a partir de la desaparició d'en Biel. En Max, el seu millor amic que l'espera al Regne Unit per passar un cap de setmana junts, truca a la Julieta, germana d'en Biel, quan aquest no es presenta a casa seva. A partir d'aquí, tots dos, la Julieta i en Max, comencen una investigació que comença a Catalunya però aviat es trasllada a Anglaterra.


Aquesta història té dos punts forts, des del meu punt de vista, el misteri i l'atracció dels personatges principals. La Julieta sempre ha sentit una mena d'atracció cap al Max, però no és mutu, ja que ell la recorda com una nena tafanera i molesta... fins que la torna a veure, a través de la pantalla d'Skype, i han de treballar junts per resoldre el misteri que els ha tocat viure.

Haig de dir que la Julieta m'ha semblat un personatge molt divertit i dinàmic, potser una mica immadur i pesat, però gens avorrit ni innecessari. Crec que és bona protagonista i dóna molta vida a l'argument principal. Juga molt bé i encaixa amb la personalitat d'en Max, qui també m'ha agradat bastant. En general, s'ha d'admetre que els personatges estan ben situats i treballats en la història. Tenen trets humans, per això no els impedeix tenir tocs ficticis que fan del llibre una novel·la de ficció molt entretinguda.

Quant a argument, m'ha agradat molt. La veritat és que abans de llegir el llibre no recordava la contraportada del llibre, i només tenia l'opinió de la meva germana per guiar-me. Per tant, vaig entrar una mica perduda... però he sortit molt contenta. La idea és molt original i ja puc ben dir que mai no he llegit res semblant. Sí, és clar que l'estructura d'enigma és la mateixa de tot llibre de misteri (desaparició-investigació-resolució), però això no impedeix que el misteri és d'allò més diferent i original.

Mai havia llegit res de l'Elisenda Roca, però sí d'en Salvador Macip. Vaig llegir (i adorar) "Herba Negra", el seu llibre amb el Ricardo Ruiz (Premi Ramón Muntaner 2016). Després de llegir aquesta altra novel·la seva, puc dir que l'autor té una essència que es fa notar, destaca dins les novel·les a quatre mans. De fet, vull felicitar a tots dos autors per lo bé que han fet aquest llibre sense deixar veure la diferència d'estil literari.

En conclusió, "Doble mortal" és un misteri molt ràpid de llegir, entretingut a més no poder i molt ben escrit, amb una prosa homogènia i clara, agradable i una mica addictiva. Crec que faria molt bona adaptació de cinema, perquè el canvi de ciutats i les persecucions dins la novel·la són d'allò més fàcils de visualitzar... Porteu aquest llibre a la gran pantalla!


PUNTUACIÓ:



2 Comentarios

  1. Bones!
    Jo també vaig llegir Herba Negre de Macip i em va agradar molt. Així que Doble moral, que ja l'he vist unes quantes vegades a la biblioteca, em crida molt l'atenció. A més a més m'agrada el que dius sobre el llibre. Crec que caurà en breus.

    Un plaer poder-te llegir!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies, Anna! Et recomano que l'agafis quan puguis.

      Eliminar